גיל העישון המותר בניו ג'רסי עולה ל – 21 • ומה יעשו הבחורים בישיבת ליקווד?

    "אם הם מעשנים הם הולכים להמשיך לעשן", אמר מוכר קיוסק בליקווד, "גם אם זה אומר שהם הולכים לקנות את הסיגריות באופן לא חוקי"
    שרגא מנדלוביץ, ניו יורק No Comments on גיל העישון המותר בניו ג'רסי עולה ל – 21 • ומה יעשו הבחורים בישיבת ליקווד?
    צילום: Nati Shohat/Flash90
    "אם הם מעשנים הם הולכים להמשיך לעשן", אמר מוכר קיוסק בליקווד, "גם אם זה אומר שהם הולכים לקנות את הסיגריות באופן לא חוקי"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניו ג'רסי בדרך להיות המדינה השנייה בארה"ב שתעלה את גיל העישון המותר ל-21. בבית המחוקקים של המדינה עברה הצעת חוק המשיתה עד 1,000 $ קנס למי שמוכר סיגריות, כולל סיגריות אלקטרוניות לקטינים בני גיל 20 ומטה. (העונש יוטל רק על המוכרים ולא על הקטינים).

    ממחקר גדול שפורסם בשנה שעברה עולה, שיש עלייה חדה בשימוש בסיגריות אלקטרוניות בקרב צעירים.

    לא ברור אם המושל של 'ניו ג'רסי' "כריס כריסטי" יחתום על החוק. יש לו עד ה – 19 בינואר להחליט, והדובר סרב להגיב על כוונותיו של המושל.

    בשנת 2014, הטיל המושל וטו על הצעת חוק שעבר בתמיכה גורפת לאיסור עישון בפארקים וחופים ציבוריים, וטען שרשויות מקומיות אמורות להחליט ולקבוע בעניין באזור שלהם.

    מדינת 'הוואי' היתה המדינה הראשונה להעלות את גיל העישון ל – 21 החל מה – 1 בינואר, וחוקים דומים הוכנסו בשמונה מדינות אחרות באזור דרום אמריקה.

    רוב קריין, המושל ב'הוואי' בירך על ההחלטה ואמר כי עד כה זה היה ערים, אבל לא מדינות, שדחפו את הנושא. החוק בעיריית ניו יורק סיטי נכנס לתוקף בחודש אוגוסט 2014 ובעיר בוסטון החוק תשתנה בחודש פברואר.

    "גם עוד ערים כמו 'קליבלנד' ו'קנזס סיטי' הצטרפו", אמר קריין.

    עובד בקיוסק בעיר החרדית לייקוואד שבניו ג'רסי שמוכר סיגריות, אומר ל'אתר קול חי' כי הוא מעריך שרבע מהלקוחות של החנות הם צעירים בני 19-20.

    "אם הם מעשנים הם הולכים להמשיך לעשן" הוא אמר. "גם אם זה אומר שהם הולכים לקנות את הסיגריות באופן לא חוקי".



    0 תגובות